Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

18 Mayıs 2010 Salı

Ormanda Fantom diye seslenin o sizi bulur !


Her konuda en iyi olması için yetiştirdiğiniz oğlunuz ilkokul çağına gelip de kitap okumazsa ne yaparsınız ?

Bir gün işten "kamping"e elinizde çizgi romanlarla gelirsiniz "bunlarla alışsın bari" diye..

Gerçi o çocuk kısa süre sonra Balzac'ın Vadideki Zambak'ını, Kafka'nın Şato'sunu falan okuyacaktır.Hatta ergen asiliğiyle Das Kapital'ini iki cildini birden eve getirip size "eyvah " dedirtecektir ama o çizgi romanları açıp ,Il Grande Blek'in sarı saçlarını savurarak kadidi çıkmış kukuletalı İngiliz zarganalarını haklamasını gördükten sonra uzuunca bir süre hiçbirşey okumayıp bu dünyayı ona açtığınıza pişman edecektir sizi..

Ne bilgisayar vardı o devirde ne de 192 kanallı uydu yayını..Sadece siyah beyaz televizyonda şiirler okuyan Necdet Evliyagil..."Çocuk kalbi"yle eğitilmiş , Er Nemecek'le "erkek" olmuştuk ..Artık sırada "vurdulu kırdılı, gerçek birşeyler "vardı..

Büyük kahramanlar !

En çok kimleri mi sevdim :

Mr.No : Delikanlı adamdır.Yalnız adamdır.Gerekirse dayağını da yer,kadınlardan paparayı da..Ahlaksızdır,ayyaştır ama paraya zırnık önem vermez..Yıllar sonra onun kullandığı piper'a bindim Amazon üzerinde..Puxa vida ! diye bağırdım ama uçağın kumanda paneline tekme attırmadılar maalesef !...

Mandrake : En uçuk kaçık ve bir o kadar naif abimiz..Xanadu'daki evin hastasıydım..Bir de meşhur düşmanlarından "8 çetesi" ve "Kil Deve"'nin..Hep bir Kristal Küpüm olsun isterdim ama olsaydı aklımda yapacak birşey yoktu..Inter Intel'in gizli giriş çıkışlarının, bilinmez bir yerdeki sihirbazlık akademisinin hayranıydım..Adam boru değil..Koskoca galaksi imparatoru Magnon'un kankasından bahsediyoruz...Gizliden gizliye kötü kardeş "Derek"'i de severdim nedense...

Conan : Barbar-hırsız-paralı asker- kral..Ne kariyer yapmışsın be Kimmeryalı..En çok albüm kapaklarında bacağına dolanmış yarı giyinik ,ayva göbekli afeti devranlarla sevdik seni..Aynı travmayı yıllar sonra bir kuşağın zihinlerinde onulmaz yaralar yaratan Jubba the Hut'un zincirlere bağladığı Prenses Lea'yla da yaşayacaktık haberimiz yoktu...Bir de ablamdan fırça yerdim bu herif yüzünden "Konan değil o Conan. Kimmerya'da İngilizce mi konuşuluyor sersem çocuk ! " diye

Baltalı İlah Zagor : Ahyaaakkk ! diye bağırarak mahalleli çocuğun kafasına sopayı indirdim mi ? İndirdim.Her çizgi roman geyiği açıldığında Çiko'nun tam adını "Çiko Felipe Cayetone Lopez Martinez Gonzales" diye söyleyerek başım göğe erdi mi ? Erdi . Turkcell her boku bilen numaralar servisini " Zagor'un gerçek adı nedir söyle bakayım ? Patirck Wilding. Aferin. " diye test ettim mi ? Ettim. Pişman mıyım ? Değilim..

Kaptan Swing'i sevdim..İlk göz ağrısı Çelik Blek'i Rodi'ye rağmen sevdim.Tombraks'ı bile hatta hatta Yüzbaşı Volkan'ı bile (Hakikaten var mıydı "Kıbrıs'ta vuruşanlar" diye bir hikayesi yoksa bu da şehir efsanesi midir bilmem..) sevdim.

Bir labunya kılıklı Tommiks'i zerre kadar sevmedim-ki sonradan orijinal isminin "Capitan Miki " olduğunu öğrendimde olay netleşti- bir de ne idüğü belirsiz Zembla'dan tiksindim.

Amma velakin içlerinde en çok Ölümsüz Ruh Fantom'u sevdim :

- Abuk Kızılmaske tercümesi bir yana (Yahu adamın maskesi siyahtı bir kere) Fantom bir tanedir !
- İlk fantom "Bütün hayatımı korsanlık,haksızlık ve zalimlikle savaşmaya adıyorum.Oğullarım da benim yolumdan gelecek " demiştir ve oğullar da ikiletmeden lafını dinlemişlerdir yüzyıllardır
- Fantom 10 kaplan gücündedir.
- Ormanda Fantom diye seslenin o sizi bulur
- Fantom herkesle anladığı dilden konuşur
- Uçağa köpeği Şeytan'ı almayan hostese her seferinde " Şeytan köpek değil kurttur" der..Bunun üzerine hostes bir şekilde ikna olur.
- Bir elinde iyilik yüzüğü öbür elinde kurukafalı kötülük yüzüğü vardır.Kurukafayı yiyen kötü adamların iflahı kesilir.O kurukafa da çeneyi neyle yıkasan ömrü billah çıkmaz.
-Pardesüsünü,sivillerini giyip şehire indiğinde Kit Walker adını kullanır.
- BM'de çalışan Diana Palmer'la evlidir ama az görüşürler..Bir tür ex-pat hayatı diyebiliriz
- Favorim asırlardır el değmeden saklanıp korunmuş eşsiz Fantom hazineleri ve aile arşividir..Birşeye takıldığında açıp atalarının arşivine bakar.İlim irfan sahibidir
- Kurukafa mağarasında taştan tahtında oturup mağrur mağrur bekler.Oradan oraya koşuşturmaz
- Şehre indiğinde yerde yatar hem de yastıksız..Benim en anlamadığım da bunu nasıl yapabildiğidir..Bu yaşıma geldim heryerde uyudum ama yastıksız asla !..
- Çevrecidir.Eden adasına gider kafa izni yapmaya.Orada kendi evcilleştirdiği binbir tür hayvan barış içinde yaşar.Aslanlar ceylanları falan asla yemez..Sevgili Kerem kardeşimin her önüne gelene sorduğu en ağır soru olan yunuslarının adı "Salomon ve Nefertiti"'dir.Bunu bilirseniz ağır saygı görürsünüz

Tüm baba kahramanları silahlarından,sihirlerinden arındırsan; güç kuvvet,karizma dövüşüne soksan finale Fantom'la Conan kalır...Sonunda da David Goliath'i yener şampiyon Ölümsüz Ruh olur..

Çizgi roman kahramanları binbir türlüdür.. güçleriyle, zaaflarıyla..kimisi birini sever kimi ötekini..

Ama hepsinin tek bir ortak özelliği vardır : Düşene asla vurmazlar. Merttirler delikanlıdırlar..
Bir yere gireceklerse kılıçlarını çekip erkek gibi girerler..

6 yorum:

  1. Bu arkadaşların bir de bi alt devresi vardır. Aklımız ermeden okuduğumuz Red Kit, Tenten ve Asteriks (yenisi macerası çıktı büyük hayal kırıklığı oldu). Koca dudaklı tembel zenci tiplemeleri biraz kıllandırmıştı ama sonra yanlış hatırlamıyorsan orta son'dayken emin oldum ki Red Kit ve Tenten faşistmiş. Yanlış kahramanların peşindeymişiz. Neyse en azından ben geç de olsa öğrenmiştim, darısı başkalarına...

    YanıtlaSil
  2. Ehlikeyf arkeolog Martin Mystere hakkındaki düşüncelerinizi de alabilir miyiz? Bi de bizim sevdiğimiz çizgi romanların kahramanlarının neden hep Amerikalı olup da İtalyan ve Fransızlar tarafından resmedildiklerini..

    YanıtlaSil
  3. TenTen faşisttir doğru ama Red Kit'in bir faşistliğini görmedim..Esas Asteriks'in önemini atlamışım benim için bir ara onu da yazayım...

    Martin Mystere konusuna hiç girmedim arkadaşlarım da beni kınar hep bu yüzden..

    Çizgiroman İtalyan işidir ama İtalyanları çizmezler .Sebebi "İtalyan savaş kahramanları" dünyanın en ince kitaplarından biri olması olabilir.Malum eli mızraklı Habeş ordusuna savaş kaybetmişlikleri var..

    YanıtlaSil
  4. Martin Mystere için hala geç değil...

    YanıtlaSil
  5. Red Kit'te de zenciler hep salak, Meksika'lılar hep tembeldir. Çinl'ler de çamaşır yıkama dışında bişiden anlamazlar... Kızılderililerden bahstemiyorum.

    YanıtlaSil
  6. Career Pool Pal10 Haziran 2010 06:27

    Benim all times man Tom Braks'tı. 12 yaşımda keşfetmiş, annem okumamı yasaklayınca gece sokağa kaçıp (!) sokak lambasının altında okuyup 15 gün içinde 4 derece miyop olarak çıkmıştım bu maceradan. Yine de Tom abinin kılıktan kılığa girmesi, Köfte hastası Tonton ve Castagnac soylusu Baron benim kahramanlarımdılar. Yıllar sonra oğlum 3 yaşına geldiğinde bir gün kendiliğinden "hay bin köfte" deyince dejavu budur demiştim...

    YanıtlaSil