Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

17 Mayıs 2010 Pazartesi

Gümüş Dağın Zirvesindeki Adama Ağıt


Bugün küçük dev adam Ronnie James Dio öldü

Üsküdar'da Paşakapısı cezaevinin karşısındaki ceviz içi kadar dükkanında milyon kadar plağı olan eski baterist Tümay abi'nin orada tanışmıştık kendisiyle..Adamın elini bileğinden kavrayıp acıtıncaya kadar sıkardı Tümay abi..Keferenin "firm handshake" dediğinin kralını yapardı..
Üç kuruş harçlığımızdan artırır kaset doldurturduk.Kasetlerin kaplarına kanlı baltalardan yaptığı kendi çizimlerini koyardı Tümay abi.Birşeylere kızgındı hep ama anlamazdık niye.Karışık kaset asla rock raconuna uymazdı ! Ama kasetin sonunda kalan boşluğa albüm dışından özel istek tek parça serbestti.Plakların, o asla ulaşamayacağımızı düşündüğümüz parlak yüzlerini okşar, arka yüzdeki şarkı sözlerinin fotokopisini çektirirdik yandaki kırtasiyecide...Çirkin saçlarımız,korkunç kemikli gözlüklerimiz ,saçma kılıklarımız, herşeyi hayretle beğenen çocuk saflığımızla...

Efsanelerini yitiren bir kuşak olmaya başladık bugün..Bugünün geleceğini konuşalı o kadar az oldu ki üstelik..Sırada kim var acaba ? İnsanın zihni varmıyor düşünmeye...

Gün gelecek dostlarını yitirmeye başlayan kuşak da olacağız elbette ama insan tokat yemiş gibi oluyor

Rock'ın en ufak tefek,en güleryüzlü ve kesinlikle en duru sesli ilahlarından birini iki kere canlı izleme şansına sahip oldum.Biri Istanbul'da kendi grubuyla,diğeri de geçen yaz Heaven and Hell (aslında Black Sabbath) kadrosuyla Belçika'da Graspop festivalinde...

Teşekkürler Ronnie James Padavona!

Kill the King için
Holy Diver için
Man on the Silver mountain için
Sixteen century greensleeves için
Catch the Rainbow için

Rainbow'un adını "Ritchie Blackmore's Rainbow " koyan Ritchie bile albumun arkasına kendi isminin üzerine yazdı : "Ronnie James Dio /Vocals " ..

Tüm zamanların en büyük rock vokalleri listelerine hepimiz 1.sıraya seni yazdık da 2.'yi tartıştık sonra..

Devil's Horn'un mucidi "Kutsal dalgıç " ,mekanın sen neresi istiyorsan orası olsun !

Az önce '77 On Stage konser plağını koydum pikaba..15:40 dakikalık balladınla uğurladım seni.Ritchie 'nin gitarı sonunda sustuğunda sen "make it shine for you and I " diye haykırıyordun...O sırada gökkuşağını senin için yakaladım.

Yıllar yıllar önce geceleri sen "catch the rainbow" derken dökmediğim iki damla gözyaşını da sana helal ettim.

Uğurlar ola...

1 yorum:

  1. ne kadar içten ve güzel bir yazı...harika, bayıldım, merak ettim, hüzünlendim

    YanıtlaSil